ד"ר אורלי גרינפלד: "מחוסן או מחלים לא יכנסו לבידוד רק אחרי בדיקה"

    אסתי פלד No Comments on ד"ר אורלי גרינפלד: "מחוסן או מחלים לא יכנסו לבידוד רק אחרי בדיקה"

    ד"ר אורלי גרינפלד בריאיון ל"מהדורה המרכזית" עושה סדר בהנחיות הקורונה ועל התרופה לאנשים שבסיכון

    צילום: פלאש 90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר אורלי גרינפלד בריאיון הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן התייחסה להחלטה על חיסון הרביעי, "זו החלטה שהייתה בימים האחרונים והתקבלה היום. כי באמת צריך להגן על בני 60 ומעלה, זו החלטה לא פשוטה וכבדה אבל בסופו של דבר בניהול כל הסיכונים זה מתאפשר. כמובן שלא כופים אף אחד וזה לא קשור לתו הירוק".

    ד"ר גרינפלד הסבירה על מדיניות משרד הבריאות, "מחוסן או מחלים לא צריך להיכנס לבידוד אלה הוא עושה בדיקת אנטיגן ורק אם הוא יוצא חיובי הוא נכנס לבידוד. ההסבר לכך שיש לו בדיקת אנטיגן שלילי גם אם יש לו נגיף בגוף זה עומס נגיפי נמוך בכדי לאפשר להמשיך את שגרת המשק, אך עדיף שהוא יהיה פחות בסביבת אנשים".

    עוד הוסיפה, "מחלים אם הוא מחלים טרי טרם עברו שלושה חודשים, ולכן הוא נחשב כבר תו ירוק, אם עברו 3 חודשים הוא צריך לעשות חיסון נוסף. אח"כ אחרי 6 חודשים נוספים הוא צריך לעשות חיסון שני".

    על הנחיות הריחוק, "אנחנו צריכים להבין שאנחנו מנסים להוריד את הגל שאנו כרגע נמצאים בו. אנחנו לא יכולים לעצור אותו אלה למתן אותו. זה כמובן בחיסונים, מסיכות ורחוק. וכמובן גם התקהלויות כי גם אנשים מחוסנים אפשר להידבק. גם במקומות פתוחים אפשר עד 100 איש ללא תו ירוק ומעל 100 איש רק עם תו ירוק".

    על תרופות לקורונה, "התרופה שאפשר לתת אותה בבית החולה, היום קופות החולים נותנים את זה למי שבגורם סיכון, זו תרופה שלוקחים דרך הפה, למשך חמישה ימים ופעמיים ביום. התרופה יעילה אפ לוקחים אותה בין 3 לחמישה ימים מאז הופעת הסימפטומים. אם אנשים מבוגרים או מחלות רקע צריך ללכת להיבדק ואח"כ לקחת את התרופה".



    0 תגובות